دسته‌بندی نشده

با تمام ویژگی های بازی فیفا 22 آشنا شوید

با تمام ویژگی های بازی فیفا 22 آشنا شوید

معرفی بازی FIFA 22

نسخه جدید مجموعه شبیه‌ساز فوتبال FIFA به‌زودی عرضه می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی کامل بازی FIFA 22 بپردازیم و با ویژگی‌های این بازی آشنا شویم.

کمپانی الکترونیک آرتز چندی پیش بازی فیفا 22 را معرفی کرد. اگرچه نسخه قبلی این مجموعه نیز با یک آپدیت رایگان برای کنسول‌های نسل نهمی منتشر شده بود، اما فیفا 22 اولین بازی از این مجموعه است که از ابتدا می‌توان آن را روی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس/اس تجربه کرد. همین موضوع هم باعث شده که طرفداران این مجموعه انتظارات بالایی از بازی FIFA 22 داشته باشند.

بازی FIFA 22 امسال تغییرات زیادی را به خودش دیده است. علاوه بر بهبود‌های گرافیک، فیزیک و کنترل بازی، شاهد اضافه شدن حالت‌ها و ویژگی‌های جدید به بخش چندنفره فیفا 22 هستیم. در ادامه قصد داریم نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌های جدید بازی داشته باشیم و با آنها بیشتر آشنا شویم.

تاریخ انتشار بازی فیفا 22

طرفداران بازی‌های فوتبال می‌دانند که معمولا هر سال، نسخه‌ جدید FIFA در فصل پاییز منتشر می‌شود. امسال نیز دقیقا همین اتفاق رخ می‌دهد و بازی فیفا 22 در تاریخ 9 مهرماه منتشر خواهد شد. البته افرادی که نسخه Ultimate Edition این بازی را پیش‌خرید کرده باشند، می‌توانند چهار روز زودتر یعنی در تاریخ 5 مهرماه FIFA 22 را تجربه کنند.

کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرده که مشترکین سرویس EA Play این امکان را خواهند داشت که زودتر از همه بازیکن‌ها، یعنی در تاریخ 31 شهریورماه بتوانند نسخه دمو فیفا 22 را امتحان کنند. البته در این نسخه تمام بخش‌ها و حالت‌های بازی در دسترس نخواهند بود، اما حداقل می‌شود با نحوه کنترل بازیکن‌ها آشنا شد و گرافیک بازی را از نزدیک محک زد.

این بار هم مثل سال گذشته، افرادی که نسخه پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی فیفا 22 را خریداری کرده باشند، می‌توانند آپدیت بازی برای نسخه‌های نسل نهمی را به رایگان دریافت کنند. در نهایت بازی فیفا 22 در تاریخ 9 مهرماه (1 اکتبر 2021) برای کامپیوترهای شخصی، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد.

با تمام ویژگی های بازی فیفا 22 آشنا شوید

گیم پلی بازی FIFA 22 و ویژگی‌های جدید آن

یکی از ویژگی‌های جدید بازی که الکترونیک آرتز هم تبلیغات زیادی روی آن انجام داده، هایپرموشن (HyperMotion) نام دارد. این سیستم باعث می‌شود تا حرکات بازیکن‌ها در داخل زمین بسیار طبیعی‌تر از گذشته به نظر برسد و انیمیشن‌های بهتری را شاهد باشیم. البته این سیستم فقط برای نسخه‌های نسل نهمی بازی فیفا 22 ارائه می‌شود و روی نسخه‌های پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان در دسترس نیست. دلیل این موضوع هم آن است که پردازش الگوریتم‌های هوش مصنوعی HyperMotion به قدرت سخت‌افزاری بالایی نیاز دارد که کنسول‌های نسل قبلی چنین قدرتی را ندارند.

گیم‌ پلی بازی فیفا 22 در مقایسه با نسخه قبلی خود تغییرات زیادی را شامل می‌شود. حرکات و عکس‌العمل‌های بازیکن‌ها روان‌تر شده که این موضوع در نهایت به نرم‌تر شدن کنترل بازی منجر شده است. در این نسخه، بازیکن‌هایی که توسط کامپیوتر هدایت می‌شوند، بسیار باهوش‌تر از قبل عمل می‌کنند که این امر به‌طور خاص در حرکات دروازه‌بان‌ها نیز قابل مشاهده است.

بازی فیفا 22 حالت‌های متنوعی دارد. بسیاری از بازیکن‌ها منتظرند تا تغییرات بخش Career Mode را مشاهده کنند. این بخش امسال بسیار گسترده‌تر شده و شما می‌توانید باشگاه شخصی خودتان را بسازید. مدیریت بخش‌های مختلف باشگاه به عهده خودتان است و در این راه با چالش‌های زیادی مواجه خواهید شد. می‌توانید اسم، لوگو، لباس و حتی استادیوم باشگاه خود را طراحی کنید و سپس با شرکت در تورنمنت‌های مختلف، وارد لیگ‌های بزرگ دنیا شوید.

یکی از تغییرات جالب بازی که در جهت واقعی‌تر شدن آن رخ داده، امکان مسابقه دادن در استادیوم بدون تماشاگر است. حتما می‌دانید که به دلیل شیوع ویروس کرونا، تا مدت‌ها بسیاری از ورزشگاه‌های دنیا خالی از تماشاگر بودند. البته با انجام واکسیناسیون، در حال حاضر اکثر لیگ‌ها معتبر دنیا، بازی‌های خود را با حضور تماشاگران برگزار می‌کنند. به هر حال این گزینه به بازی فیفا 22 اضافه شده است تا بتوانید در صورت تمایل، بدون حضور تماشاگران مسابقات خود را انجام دهید.

در نسخه جدید مجموعه فیفا، شاهد اضافه شدن کمک داور ویدیویی یا همان VAR نیز هستیم. البته همه می‌دانیم که داور کامپیوتری بازی‌های فیفا اشتباه نمی‌کند، اما در صحنه‌های حساس که کمی هم مشکوک هستند، از VAR به‌طور نمایشی استفاده خواهد شد.

اکانت قانونی فیفا 22

 

عکس روی کاور بازی فیفا 22 متعلق به چه بازیکنی است؟

اگر یادتان باشد در سال گذشته، تصویر کیلیان امباپه فرانسوی روی جلد بازی فیفا 21 دیده می‌شد. امسال هم امباپه با پیراهن تیم PSG روی جلد FIFA 22 حضور خواهد دارد. بدون شک او در حال حاضر یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا است و در کنار ستارگانی مانند مسی و نیمار، در تیم PSG می‌درخشد. مطمئنا توافقنامه تجاری الکترونیک آرتز با این باشگاه فرانسوی و خود امباپه در حضور دوباره او روی جلد بازی‌های FIFA بی‌تاثیر بوده است، اما امباپه در این خصوص اظهار خوشحالی کرده و گفته است: «من رابطه بسیار خاصی با بازی دارم و مثل همه شما، بی‌صبرانه منتظرم تا بتوانم بازی فیفا 22 را تجربه کنم.»

فیفا 22

 

وضعیت لایسنس تیم‌ها و تورنمنت‌ها در FIFA 22 چگونه است؟

بازی‌های مجموعه FIFA همیشه از نظر لایسنس تیم‌ها و تورنمنت‌ها وضعیت خوبی داشته‌اند. البته در سال‌های اخیر طرفداران این مجموعه همیشه درخواست‌هایی را برای اضافه شدن برخی رقابت‌ها مطرح کرده‌اند. برای مثال یکی از لیگ‌هایی که برای اضافه شدن آن چندین هزار امضاء جمع شد، National League انگلیس بود. این لیگ که یکی از تورنمنت‌های مهم در انگلیس به حساب می‌آید، به عبارتی لیگ سوم این کشور است. تیم‌ها و بازیکن‌های بزرگی در این لیگ رقابت می‌کنند و به همین دلیل گیمرها درخواست کردند که National League به بازی‌های فیفا اضافه شود.

لیگ‌های دیگری هم بودند که تقاضا برای اضافه شدن آنها زیاد است. مثلا می‌توان به لیگ پرتغال یا مجارستان اشاره کرد. اما به‌طور کلی بازی‌های FIFA معمولا همه تورنمنت‌های معتبر دنیا را پوشش می‌دهند و در زمینه لایسنس تیم‌ها نیز خیلی بهتر از بازی رقیب یعنی PES عمل کرده‌اند. شاید تنها نقطه ضعف FIFA در این زمینه، عدم حضور تیم یوونتوس باشد که در نسخه سال گذشته اتفاق افتاد و در بازی FIFA 22 نیز همین مشکل وجود خواهد داشت. قرارداد انحصاری شرکت کونامی (ناشر مجموعه PES) با باشگاه یوونتوس یک سال دیگر (یعنی تا سال 2022) ادامه دارد و به همین دلیل طرفداران فیفا فعلا باید دوری این تیم بزرگ را تحمل کنند. مشابه همین قضیه در مورد تیم دیگر ایتالیایی یعنی AS Roma هم وجود دارد. به همین خاطر در بازی FIFA 22 اسم این تیم به‌صورت Roma FC خواهد بود و از پیراهن‌های رسمی باشگاه هم استفاده نمی‌شود.

کلام آخر

بازی FIFA 22 امسال تغییرات زیادی را به خود دیده است. الکترونیک آرتز نشان داده که می‌خواهد یک تجربه متفاوت را به طرفداران این مجموعه ارائه کند. ما در این مقاله ویژگی‌های جدید بازی فیفا 22 را مورد بررسی قرار دادیم تا شما را در خرید و انتخاب این بازی راهنمایی کنیم. در پایان خوشحال می‌شویم اگر شما هم نظر خودتان را درباره این بازی هیجان‌انگیز با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *